linkedin kursus
Blog Livsstil & Skønhed Rejser & Oplevelser

LinkedIn kursus har givet mig blod på tanden

I forrige uge var jeg på et LinkedIn kursus hos Digital Works, da jeg længe har haft en målsætning om at styrke mit personlige brand. Når det kommer til B2B markedsføring, så er LinkedIn en super stærk platform, eftersom alle er aktive i et professionelt øjemed. Det er et godt sted at opbygge nye relationer, eftersom rækkevidden for opslag er meget høj i modsætning til Facebook. Jeg tilmeldte mig derfor LinkedIn kurset i social selling hos Digital Works, da jeg tænkte det ville være en god investering for min karriere.

Du kan bruge LinkedIn til mange forskellige formål herunder særligt salg, branding og rekruttering. Hvordan din tilgang og strategi til mediet skal være, afhænger selvfølgelig af om du ser det fra en virksomheds perspektiv eller din eget private profil. Digital Works tilbyder fire forskellige kurser:

  • Social Selling Master Class
  • Brug LinkedIn i salget
  • Det professionelle arbejde med LinkedIn Company Pages
  • LinkedIn til HR, employer branding og employee advocacy

Du kan læse mere om alle deres LinkedIn kurser her: https://digitalworks.dk/arrangementer/linkedin-kurser.

Master Class i Social Selling

Som sagt var jeg på kurset i social selling, som er et 3-dags forløb med både teori og praktisk træning. Jeg synes det var et virkelig godt kursus, som har givet mig en større indsigt i at kunne skabe forretningsmuligheder på LinkedIn. Det er altid svært at skelne mellem salg og branding, hvor førstnævnte ofte kan blive for direkte på et socialt medie til, at det er acceptabelt. Direkte salg er no-go, hvis man vil sikre sig en større succesrate med at booke møder. I langt de fleste tilfælde vil du få en afvisning, hvis du i første besked eller opslag tilbyder dine kompetencer. Kunsten er at kunne opbygge en relation, hvor du fremstår tillidsfuld, troværdig og ikke mindst dygtig. I stedet for at sælge direkte igennem opslag eller privatbeskeder, så lærte jeg, at jeg er nødt til at dele ud af min viden, selvom det føles nedværdigende at dele ud af min viden gratis.

social selling

Selvom man deler gratis tips ud, så er der mange som ikke har tid til at eksekvere på det selv, hvilket faktisk kan munde ud i at man får henvendelser. Jeg havde aldrig selv anskuet det på den måde før, og det har derfor været en af de helt store øjenåbner for mig på LinkedIn kurset. Faktisk har jeg siden forrige uge lavet blot tre opslag, som har mundet ud i en enkelt henvendelse, hvilket jo er fantastisk. Jeg kan derfor klart anbefale at tage på et af Digital Works LinkedIn kurser, hvis du ønsker at styrke dit eget personlige brand med social selling.

LinkedIn som strategisk værktøj for virksomheder

Jeg tror, at der er et kæmpe potentiale på LinkedIn for virksomheder, uanset hvilken branche eller type virksomhed der er tale om. Det handler blot om at kortlægge en god strategi med værdiskabende indhold, som både medarbejdere og potentielle kunder finder interessant. Indhold er nøgleordet, hvis man ønsker at få succes. Ligesom med privatprofiler, så er der ingen der ønsker at læse salgsopslag fra virksomheder, men man vil tværtimod gerne have nogle af deres bedste tips og tricks. Det gør sig gældende uanset om der er tale om et digital marketing bureau eller den lille lokale malermester, som blot fortæller dig, hvordan du maler loftet bedst muligt. I forhold til medarbejdere eller den potentielle arbejdskraft, så er det vigtigt for en virksomhed at styrke sit employer brand, hvis man ønsker at tiltrække den bedste arbejdskraft.

rekruttering

De bedste kandidater er som regel allerede i job, men her skal vi huske på, at de stadig befinder sig på LinkedIn. Med en god strategi for employer brand, der viser den bedste side af virksomheden, kan man over tid fremstå som en sund og god arbejdsplads. Indhold i denne boldgade kunne f.eks. være opslag fra sociale arrangementer.

Mulighederne med LinkedIn er endeløse, uanset om det er i et personligt eller virksomheds øjemed.