Blog

Firmaer og deres reklame er stadig ikke rykket fuldstændig online

reklameartikler
agnesblog

Selvom den gængse fortælling er, at man skal online som virksomhed, hvis man skal gøre sig nogen som helst forhåbninger om at tjene penge, så er det ikke nødvendigvis tilfældet. Statistikkerne vidner i hvert fald om, at det langt fra er alle succesfulde danske virksomheder og deres reklamer, der er rykket online.  

Tværtimod er der faktisk flere og flere, der i stedet vælger at bruge penge på ganske konkret reklame såsom skilte bannere og lignende. 

Fordele ved beachflag og anden fysisk reklame 

Det kunne for eksempel være det klassiske såkaldte beachflag, som virksomhederne vælger at bruge deres reklamebudget på. Et beachflag er egentlig bare et stort aflangt banner i en bøjelig stålramme. Størrelsen på et beachflag er således ideelt til events, hvor det er afgørende at blive set blandt mængden.  

Selvom konceptet altså, som navnet vidner om, er startet for at kunne samle opmærksomhed på stranden, er ideen om et beachflag nu også brugt mange andre steder. Hvis du altså er en af Danmarks mange virksomhedsejere, hvis virksomhed endnu ikke er blevet fuldstændig digital, så kan det altså være, at du bør investere i et beachflag.  

Investeringen er selvfølgelig særligt relevant, hvis du ofte er til messer, events eller lignende, men selv hvis du bare vil bruge dit beachflag til at gøre opmærksom på din butik, er det det ideelle valg. Et beachflag kan nemlig fås i mange forskellige størrelser, men er altid medgørligt grundet den bøjelige stålramme. Dertil kommer det naturligvis, at du helt selv kan vælge designet. Her bør du naturligvis udnytte de allerede eksisterende fordele ved at reklamere med beachflag. Du skal på en gang udnytte størrelsen, få blikfang og virke velkommende.  

Skal man pege på en enkelt grund til, at alle danske virksomheder stadig bør få plads til noget ganske almindelig fysisk markedsføring, såsom et beachflag, så må det nemlig være det faktum, at det kan invitere forbi til en tilfældig men personlig oplevelse. Så kan det godt være. At de digitale reklamer, takket være cookies, er målrette som nåleprik, men det er altså reklame såsom beachflags, der ender med at skaffe branchen helt nye kunder. 

Andre muligheder for reklame 

Hvis man ender med at blive helt vild med konceptet, når først man har fået sig et beachflag, er der selvfølgelig meget anden lignende markedsføring, man kan begive sig ud i. Hvis man gerne vil lede folk hen til ens butik, er og bliver skilte med stort blikfang bare fænomenale. Den vigtigste markedsføring er derfor måden, hvorpå du møder dine nye, potentielle kunder. Det er den slags, der aldrig vil kunne genskaber online, og som retfærdiggør de fysiske butikkers fortsatte eksistens.  

Der er altså bare noget ved kemien mellem sælger og kunde, som kan ende med at gøre det at bruge penge til en fornøjelig oplevelse. Har du skabt et sådant miljø, kan det næsten være lige meget med skilt og beachflag. Så har du nemlig fået en kunde for livet.